Bvlgari Omnia Green Jade

Bvlgari Omnia Green Jade

Twee glanzende zijdes, een doorzichtige zijde met vloeistof (de parfum) én een doorzichtige zijde met een spiegelend oppervlak er in. Een uitdagend recept.

Na het zien van zo'n parfum vind ik het vaak lastig inschatten hoe mooi het resultaat kan worden.

Ik bestudeer de vorm en kijk hoe de vorm het mooist tot z'n recht komt. Als ik die vorm gevonden heb, dan zet ik het neer. In dit geval leek mij een witte ondergrond met reflectie mooi. De witte ondergrond voor een fris beeld. Dat zou mooi matchen met de glanzende oppervlaktes van de parfum. Daarna 'bouw' ik door en voeg ik het belangrijkste toe: licht.

In dit geval heb ik gekozen voor een lichte achtergrond voor een fris uiterlijk, maar niet door en door wit. De reflecterende oppervlaktes vragen om diffuus licht uit de goede richting. Diffuus licht zodat het egaal verlicht is, maar wel met een 'hotspot' zodat er nog steeds vorm te zien is. De goede richting is niet zo moeilijk: de hoek van inval is de hoek van uitval. Basic natuurkunde.

Als ik vervolgens het beeld zie op mijn monitor (daar gaat het beeld meteen heen, het schermpje van de camera is te klein om details te kunnen zien), ben ik blij verrast door hoe het parfum eruitziet. Het verschil tussen het parfum nu met studiolicht en toen ik het parfum gewoon bekeek is enorm.

Daarna is het slechts nog een kwestie van de krasjes op het parfum te verwijderen. Die zie je normaal gesproken niet, maar doordat het beeld vergroot is vallen ze nu wel op. Gelukkig zitten er geen vingerafdrukken meer op, die heb ik van tevoren verwijderd met een poetsdoekje (lang leve handschoentjes).

 
Bvlgari behind the scenes.jpg